BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN Risico's van Stoffen
Let op!
Geprint op: 10/12/2023 om: 11:40
Controleer de actualiteit van deze gegevens op: https://rvs.rivm.nl
BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN
Stofnaam | BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN |
---|---|
UN-nummer | 1863 |
1863 | |
1863 | |
1863 | |
Functionele stofgroep | Lijst ADR |
Lijst Stofcategorie rekenvoorschrift omgevingsveiligheid |
Voetnoten
De gegevens bij de ECHA (Europees Agentschap voor chemische stoffen) vallen buiten de verantwoordelijkheid van het RIVM. De gegevens in de ECHA database zijn aangeleverd door de registranten (industrie). Niet alle gegevens zijn geautoriseerd door de overheid.
Let op!
Geprint op: 10/12/2023 om: 11:40
Controleer de actualiteit van deze gegevens op: https://rvs.rivm.nl
Stoffenlijsten
Let op!
Geprint op: 10/12/2023 om: 11:40
Controleer de actualiteit van deze gegevens op: https://rvs.rivm.nl
Normen
Let op!
Geprint op: 10/12/2023 om: 11:40
Controleer de actualiteit van deze gegevens op: https://rvs.rivm.nl
BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN | BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN | BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN | BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN | |
---|---|---|---|---|
UN-nummer |
1863
|
1863
|
1863
|
1863
|
Benaming en beschrijving 3.1.2 |
BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN
|
BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN
|
BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN (dampdruk bij 50 °C hoger dan 110 kPa)
|
BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN (dampdruk bij 50 °C ten hoogste 110 kPa)
|
Klasse 2.2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Classificatiecode 2.2 |
F1
|
F1
|
F1
|
F1
|
Verpakkingsgroep 2.1.1.3 |
I
|
III
|
II
|
II
|
Etiketten 5.2.2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Bijzondere bepalingen 3.3 |
664
|
664
|
640C 664
|
640D 664
|
Gelimiteerde hoeveelheden 3.4 |
500 ml
|
5 L
|
1 L
|
1 L
|
Vrijgestelde hoeveelheden 3.5.1.2 |
E3
|
E1
|
E2
|
E2
|
Verpakkingen: Verpakkingsinstructies 4.1.4 |
P001
|
P001 IBC03 LP01 R001
|
P001
|
P001 IBC02 R001
|
Verpakkingen: Gezamenlijke verpakking 4.1.10 |
MP7 MP17
|
MP19
|
MP19
|
MP19
|
Transporttanks en bulkcontainers: Instructies 4.2.5.2, 7.3.2 |
T11
|
T2
|
T4
|
T4
|
Transporttanks en bulkcontainers: Bijzondere bepalingen 4.2.5.3 | TP1 TP8 TP28 | TP1 | TP1 TP8 | TP1 TP8 |
ADR tanks: Tankcode 4.3 |
L4BN
|
LGBF
|
L1 5BN
|
LGBF
|
Voertuig voor tankvervoer 9.1.1.2 |
FL
|
FL
|
FL
|
FL
|
Vervoerscategorie (Code voor beperkingen in tunnels) 1.1.3.6 |
1 (D/E)
|
3 (D/E)
|
2 (D/E)
|
2 (D/E)
|
Bijzondere bepalingen voor het vervoer: Colli 7.2.4 |
|
V12
|
|
|
Bijzondere bepalingen voor het vervoer: Bedrijf 8.5 |
S2 S20
|
S2
|
S2 S20
|
S2 S20
|
Gevaarsidentificatienummer 5.3.2.3 | 33 | 30 | 33 | 33 |
Voetnoten
Brandbare vloeistoffen
Brandbare vloeistoffen
Brandbare vloeistoffen
Brandbare vloeistoffen
brandbare vloeistoffen

brandbare vloeistoffen

brandbare vloeistoffen

brandbare vloeistoffen

De in 4.2.1.9.2 voorgeschreven vullingsgraad mag niet worden overschreden.
De beproevingsdruk mag tot 1,5 bar worden verlaagd als het vlampunt van de vervoerde stoffen hoger dan 0 ºC is.
Er kan van een transporttank met een minimale beproevingsdruk van 2,65 bar gebruik worden gemaakt indien wordt aangetoond dat volgens de definitie van beproevingsdruk in 6.7.2.1 een beproevingsdruk van 2,65 bar of minder aanvaardbaar is.
De in 4.2.1.9.2 voorgeschreven vullingsgraad mag niet worden overschreden.
De in 4.2.1.9.2 voorgeschreven vullingsgraad mag niet worden overschreden.
De beproevingsdruk mag tot 1,5 bar worden verlaagd als het vlampunt van de vervoerde stoffen hoger dan 0 ºC is.
De in 4.2.1.9.2 voorgeschreven vullingsgraad mag niet worden overschreden.
De beproevingsdruk mag tot 1,5 bar worden verlaagd als het vlampunt van de vervoerde stoffen hoger dan 0 ºC is.
zeer brandbare vloeistof (vlampunt lager dan 23 °C).
brandbare vloeistof (vlampunt tussen 23 °C en 60 °C, grenswaarden inbegrepen) - of brandbare vloeistof of vaste stof in gesmolten toestand met een vlampunt hoger dan 60 °C, die verwarmd is tot een temperatuur gelijk aan of boven zijn vlampunt of - voor zelfverhitting vatbare vloeistof.
zeer brandbare vloeistof (vlampunt lager dan 23 °C).
zeer brandbare vloeistof (vlampunt lager dan 23 °C).
BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN | BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN | BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN | BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN | |
---|---|---|---|---|
UN-nummer |
1863
|
1863
|
1863
|
1863
|
Benaming en beschrijving 3.1.2 |
BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN
|
BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN
|
BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN (dampdruk bij 50 °C hoger dan 110 kPa)
|
BRANDSTOF VOOR STRAALVLIEGTUIGEN (dampdruk bij 50 °C ten hoogste 110 kPa)
|
GEVI-code | 33 | 30 | 33 | 33 |
Stofindeling weg en spoor | LF2 | LF1 | LF2 | LF2 |
Stofindeling water | LF2 | LF1 | LF2 | LF2 |
Voetnoten
zeer brandbare vloeistof (vlampunt lager dan 23 °C)
brandbare vloeistof (vlampunt tussen 23 °C en 60 °C, grenswaarden inbegrepen) of brandbare vloeistof of vaste stof in gesmolten toestand met een vlampunt hoger dan 60 °C, die verwarmd is tot een temperatuur gelijk aan of boven zijn vlampunt, of voor zelfverhitting vatbare vloeistof
zeer brandbare vloeistof (vlampunt lager dan 23 °C)
zeer brandbare vloeistof (vlampunt lager dan 23 °C)
Brandbare vloeistof klasse 2
Brandbare vloeistof klasse 1
Brandbare vloeistof klasse 2
Brandbare vloeistof klasse 2
Brandbare vloeistof klasse 2
Brandbare vloeistof klasse 1
Brandbare vloeistof klasse 2
Brandbare vloeistof klasse 2